H&Ms BiB Sortiment.

187431-3


Morning!

Jag har ganska länge stört mig på att HM inte har sitt BiB (Big Is Beutiful) sortiment ute i katalogen dom skickar ut. Varje år är det samma sak, katalogen kommer, jag sliter upp den och letar efter om dom lagt ut sina stora storlekar kläder i katalogen, men aldrig!
Det är ganska typiskt för det H&M jag har närmast där jag bor, dom har inte BiB i butiken och jag måste fara flera mil innan jag kommer till en butik som har det.
Jag har mailat H&M flera gånger men bara fått svar att det inte var aktuellt att lansera BiB-sortimentet i katalogen.
Fast igår fick jag ett annat svar, äntligen!
Såhär stod det i mailet jag fick:

Tack för ditt mail!

Vi uppskattar att få synpunkter på vår verksamhet och vi tycker självklart att det är tråkigt om du uppfattar utbudet i vår senaste katalog som en försämring.
Det är naturligtvis inte vår avsikt.

Beslutet att sluta sälja vissa damkläder i storlekarna 48 och 50 via katalog och Internet bör ses i ljuset av att vi från och med mars nästa år börjar sälja BiB (Big Is Beutiful) via katalog- och näthandel. Vi slutar med andra ord inte med stora storlekar!

BiB riktar sig till modeintresserade kvinnor i storlek 44-56 och erbjuder moderna plagg med god passform och kvalitet. BiB lanserades 1992 och är ett uppskattat inslag i våra butiker.

Syftet med förändringen är att göra sortimentet i vår katalog, på vår hemsida och i våra butiker världen äver detsamma.

Förändringen är ett led i att vi under hösten skapade ett gemensamt varumärke - H&M - för vår butiks- och distanshandelsverksamhet. Varumärket Rowells upphörde. Tanken är att öka tydligheten och underlätta för våra kunder.

Vi hoppas därför att du, senast från och med mars, ska uppleva att förändringarna är till fördel även för dig.

Med vänlig hälsning
Anna Saarinen
Kundservice H&M



Så brudar, det är bara att hålla ut ett år till (suck) så kan vi handla BiB över nätet sedan!
Ciao!



Kommentarer
Postat av: Fru K

Härligt att de tar sitt förnuft till fånga i alla fall!!!

Postat av: jenny

hej tjejen!
Det kommer ju ut en höst/vinter-katalog också! det e kanske inte så snart... men ganska

2007-02-22 @ 23:12:22
URL: http://avigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback